4 proste sposoby na poprawienie doświadczenia z terminalem płatniczym
Jeśli szukasz sposobu na poprawę doświadczenia z terminalem płatniczym i uczynienie go bardziej przyjaznym dla użytkownika, możesz zastanawiać się, od czego zacząć.
Terminale płatnicze mogą być nieco mylące na początku, zwłaszcza jeśli jesteś nowy w tym biznesie. Może być trudno zrozumieć, jak poruszać się po różnych opcjach, a nawet jeśli wiesz, jak obsługiwać maszynę, nadal musisz dowiedzieć się, jak umieścić pieniądze we właściwym miejscu.
W rezultacie pierwsze wrażenie, jakie robisz na kliencie, jest najważniejsze. A nie zawsze jest łatwo zrobić świetne pierwsze wrażenie.
Istnieje wiele różnych czynników, które należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu bardziej przyjaznego dla użytkownika terminala płatniczego. Oto kilka z nich:
1. Projekt
Projekt terminala płatniczego jest tak samo ważny jak sam produkt. Oprócz samego terminala, będziesz chciał mieć dobry układ i projekt. Musi on być czysty, prosty i intuicyjny.
Jeśli sam zaprojektowałeś interfejs, możesz uczynić go o wiele bardziej intuicyjnym dla swoich klientów, wybierając ikony, które są znane i intuicyjne. Użyj kolorów, które są jasne i odważne, i upewnij się, że wszelkie przyciski masz są łatwe do odróżnienia od siebie.
2. Obsługa klienta
Nie jest zaskoczeniem, że to właśnie klienci będą najbardziej dotknięci złym pierwszym wrażeniem. Jeśli terminal płatniczy nie jest dobrze zaprojektowany, klientowi może być naprawdę trudno zorientować się, jak go używać.
Jednakże, nie musi to być wyzwanie, aby go rozgryźć. Upewnij się, że masz dobry zespół obsługi klienta, który może pomóc. Jeśli masz zespół obsługi klienta online, upewnij się, że wiedzą, czego szukać i jak pomóc klientom.
3. Szkolenie pracowników
Twoi pracownicy są odpowiedzialni za uczynienie terminala płatniczego przyjaznym dla użytkownika, dlatego ważne jest, aby byli odpowiednio przeszkoleni.
To może być trudne, ale da się to zrobić. Jednym ze sposobów szkolenia pracowników jest dostarczenie podręcznika szkoleniowego. Możesz również zdecydować się na zrobienie szkolenia wideo, które jest szybkim i skutecznym sposobem na pokazanie ludziom, jak korzystać z terminala.
4. Opcje płatności
Podczas gdy terminal płatniczy będzie prawdopodobnie głównym punktem doświadczenia klienta, ważne jest, aby mieć również wiele dostępnych opcji płatności.
Na przykład, możesz mieć kasę z tyłu terminala, a także czytnik kart i czeków.
Nie wszystkie opcje płatności są jednakowe. Jeśli chcesz mieć lepsze doświadczenia dla swoich klientów, warto je przetestować i upewnić się, że są tak skuteczne, jak to tylko możliwe.
Wnioski:
Mam nadzieję, że ten przewodnik pomoże Ci uzyskać lepsze doświadczenie z terminalem płatniczym. Jak widać, jest wiele rzeczy do rozważenia podczas projektowania terminala płatniczego.